تفاصيل الوثيقة

نوع الوثيقة : مقال في مجلة دورية 
عنوان الوثيقة :
سياسة الطعن والصراع في إضفاء الطابع الديمقراطي على إدارة المدارس في جنوب افريقيا
Policy Contestation and Conflict in the Democratization of School Governance in South Africa
 
الموضوع : العلوم الإنسانية 
لغة الوثيقة : الانجليزية 
المستخلص : With the advent of democracy in South Africa in 1994, education has witnessed an attempt at great transformation and restructuring. School governance was among the many facets of education under review. This resulted in the enactment of the South African Schools Act (SASA) in November 1996. This paper considers the contestations regarding the SASA highlighting the contradictions embedded in the Act and the likely possibilities that may emerge. It further interrogates the contestations between national and provincial educational policy formulation processes. The paper argues that policy formulation is fraught with conflict and contestation that shape the implementation of educational change 
ردمد : 0 
اسم الدورية : الديمقراطية والتربية والتعليم 
المجلد : 12 
العدد : 2 
سنة النشر : 1419 هـ
1998 م
 
نوع المقالة : مقالة علمية 
تاريخ الاضافة على الموقع : Wednesday, August 4, 2010 

الباحثون

اسم الباحث (عربي)اسم الباحث (انجليزي)نوع الباحثالمرتبة العلميةالبريد الالكتروني
أميرشند مهراجMaharaj, Ameerchund باحثدكتوراه 

الملفات

اسم الملفالنوعالوصف
 27587.docx docx 
 33159.pdf pdf 

الرجوع إلى صفحة الأبحاث