الصفحة الرئيسية
عن الكلية
نبذة عن الكلية
مميزات الدراسة في الكليه
إدارة الكلية
شطر الطلاب
الإدارة العليا
الهيكل التنظيمي
كلمة العميد
كلمة وكيل الكلية
كلمة وكيل الكلية للتطوير
شطر الطالبات
كلمة وكيلة الكلية
الهيكل التنظيمي شطر الطالبات
الشؤون التعليمية
التخصصات المتاحة
دبلوم المحاسبة الاحترافية
دبلوم الشبكات
دبلوم تقنية المعلومات الصحية
الأنشطة الطلابية
أنشطة اللجنة الثقافية
أنشطة اللجنة الرياضية
أنشطة لجنة التوعية الاسلامية
أنشطة اللجنة الاجتماعية
أحداث وفعاليات
تقويم الأحداث والفعاليات
صور الاحداث والفعاليات
ألبوم الصور
آخر الأخبار
دليل الكلية
أكاديميات
الإرشاد الأكاديمي
أدلة الإرشاد الأكاديمي
نشرات الارشاد الاكاديمي
أدوات حساب المعدل التجريبي
البحث العلمي
وحدة الجودة والإعتماد اللأكاديمي
الإجراءات والنماذج
الإجراءات والإرشادات
الدليل الإرشادي
النماذج
شركاؤنا وإعتماداتنا
مراكز الأختبارات
سيرتيبورت
بيرسون فيو
الأكاديميات الدولية
أكاديمية الشبكات Cisco
برنامج Microsoft® IT Academy
الجمعية البريطانية للمحاسبين القانونين المعتمدين
المعهد البريطاني للتأمين القانوني CII
نشاطاتنا
اللجان والأنشطة الطلابية
السلامة والخدمات الصحية
الخريجين
أدلة الخريجين
الفرص الوظيفية للخريجين
متطلبات التخرج
خريطة الوصول الى الكلية
اتصل بنا
عربي
English
عن الجامعة
القبول
الأكاديمية
البحث والإبتكار
الحياة الجامعية
الخدمات الإلكترونية
صفحة البحث
الكلية التطبيقية
تفاصيل الوثيقة
نوع الوثيقة
:
مقال في مجلة دورية
عنوان الوثيقة
:
التفكير في التفكير
Thinking about Thinking: Stereotyping and the ESL class
الموضوع
:
الفنون
لغة الوثيقة
:
الانجليزية
المستخلص
:
Thinking about Thinking: Stereotyping and the ESL class. Motivation As lecturers we have a moral obligation to contextualize the learning of English language with the learner’s own environment. The added bonus of dwelling in the learners environment make is easy to identify areas where we can increase learner’s cognitive awareness to address areas of stereotyping of culture and groups within the society they live. Problem Reference was made to the cosmopolitan nature of the city of Jeddah. Because of multiple nationalities prevalent in the city, stereotyping is one means of classifying and labeling people as belonging to one group or another. Approach Four different activities were given to the students; three of them were designed by the authors while the fourth was an adapted version from our video activity book which is part of our syllabus. The activities aimed at getting students to reflect on their thinking and provoke meaning language exchange through controlled and uncontrolled classroom discussion. Activity 1: Geographical Survey The first activity took the form of a geographical survey where students were given a map of the world depicting the six continents in Figure 1. Students had to indicate which continent they would most like to live in. Activity 2: The ABC Company In this exercise students were given pictures of 6 people. They were told that these 6 people were their colleagues and all of them were senior employees of the ABC Company. A crisis had arisen in the Company: sales were at an all-time low and the CEO of the Company had convened a meeting of all the senior managers. Students were required to place each of the people at the table. Activity 3: The Moyota Company Students were presented with an organizational chart displaying the various positions within the Moyota Company hierarchy. Students were required to match the people in the pictures to the positions on the chart. Activity 4: "Welcome back to West High" While Activities 1, 2, and 3 were our own inventions, Activity 4 was adapted from students' video activity textbook, New Interchange. This last activity revolved around the viewing of a video about a high school reunion. Conclusions We all stereotype to a lesser or greater degree, but the point is we should be aware that we are stereotyping and that our perception/s may not be true. The problem arises when we substitute our stereotype for the reality. We act on our false notions of people and in the process often practice bias, prejudice and discrimination of a negative kind. If students are aware of their cognitive processes in stereotyping then may be all or some of the negatives accompanying this stereotyping can be avoided. Perhaps further exercises, creatively compiled, similar or different to the ones we engaged students in, may assist in this critical self-reflection. Changing modes of thinking takes time. This kind of initiative demands ongoing persistent effort, determination and perseverance, but the end result may well prove rewarding where people begin to interrogate their own thinking and are aware of how their thinking and resultant behavior affects others.
ردمد
:
1
اسم الدورية
:
استكشاف الممارسات tesol في الخليج العربي
المجلد
:
1
العدد
:
1
سنة النشر
:
1431 هـ
2010 م
نوع المقالة
:
مقالة علمية
تاريخ الاضافة على الموقع
:
Tuesday, August 3, 2010
الباحثون
اسم الباحث (عربي)
اسم الباحث (انجليزي)
نوع الباحث
المرتبة العلمية
البريد الالكتروني
واين أنتوني روي
Rowe, Wayne Anthony
باحث
ماجستير
abubakrrc@hotmail.com
الملفات
اسم الملف
النوع
الوصف
27559.docx
docx
الرجوع إلى صفحة الأبحاث